چرا چای ساز روشن نمی شود؟

چرا چای ساز روشن نمی شود؟

چرا چای ساز روشن نمی شود؟ یکی از مشکلات رایج چای سازها این است که به هنگام روشن کردن آنها متوجه شوید که روشن نمی گردد. در این مواقع اولین سوالی که به ذهنتان می رسد، این است که دلایل کار نکردن چایساز چیست؟ در این موارد بهتر است به یک نمایندگی معتبر تعمیرات این دستگاه نظیر اوژن سرویس مراجعه کنید تا تعمیرکاران آن با استفاده از مدرن ترین روش ها اقدام به عیب یابی علت روشن نشدن چای ساز نمایند. هدف از تحریر این مقاله آشنایی شما عزیزان با علت روشن نشدن کتری چای ساز و همچنین روش رفع این خرابی می باشد. امید است تا با استفاده از نکاتی که در این متن به آنها اشاره می شود، بتوانید دستگاه چای ساز خود را عیب یابی کرده و اقدام به تعمیر آن به روش صحیح نمایید.

 

چرا چای ساز روشن نمی شود؟

در مواقعی که مهمان دارید و یا صبح برای حاضر کردن صبحانه ممکن است برای دم کردن چای به سراغ دستگاه چای ساز بروید، اما در کمال ناباوری هنگام روشن کردن آن متوجه شوید که دستگاه روشن نمی شود. در این مواقع شاید ندانید که علت روشن نشدن کتری چای ساز چیست. چند دلیل ممکن است برای این امر وجود داشته باشد که باید تمام موارد آنها را مورد بررسی قرار دهید تا ایراد دستگاه را پیدا کرده و سپس اقدام به رفع مشکل روشن نشدن دستگاه چایساز نمایید. در ادامه به سوال چرا چای ساز روشن نمی شود؟ پاسخ خواهیم داد و راهکارهای پیش رو را به شما عزیزان ارائه می کنیم.

 

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری در جای خود علت روشن نشدن چای ساز

یکی از دلایلی که می تواند در روشن نشدن دستگاه چای ساز موثر باشد، عدم جای گیری صحیح کتری و قوری چای ساز در جای خود می باشد.

  • طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که اگر کتری و قوری آن در جای خود خود قرار نداشته باشند شروع به کار نمی کند.
  • البته این امر برای افزایش ایمنی استفاده از این محصول در نظر گرفته شده است.
  • ابتدا آن را بررسی کنید و آنها را دوباره برداشته و به صورت دقیق در جای خود قرار دهید.

 

 

بروز مشکل در پریز برق از دلایل روشن نشدن دستگاه چایساز

چرا چای ساز روشن نمی شود؟ اگر دستگاه چایسازتان روشن نشد، بعد از بررسی جای گیری صحیح اجزای آن، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بررسی نمایید تا مطمئن شوید که پریزی که دستگاه را به آن متصل می کنید، دارای برق رسانی است یا خیر.

  • برای این کار یک دستگاه دیگر را به آن وصل کنید اگر دستگاه کار کند، نشان می‌دهد که مشکلی در پریز وجود ندارد.
  • همچنین می توانید از اهم متر هم برای این کار استفاده نمایید.
  • اگر این دستگاه نیز کار نکرد، پریز را باز کرده و اتصالات داخل آن را چک کنید.

وجود ایراد در دوشاخه و کابل علت کار نکردن کتری چای ساز

برای پیدا کردن پاسخ سوال چرا چای ساز روشن نمی شود؟ دومین کاری که باید بکنید، این است که دو شاخه و کابل برق چای ساز را بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آنها مطمئن گردید.

  • دو شاخه دستگاه را می توانید از قسمت میانی آن با استفاده از پیچی که برای آن تعبیه شده است، باز کنید و اتصالات آن را کنترل کنید.
  • سپس برای عیب یابی چایساز باید کابل آن را بررسی کنید تا تاشدگی و قطعی در آن وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که در هر کدام از آنها مشکلی وجود داشته باشد، باید نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

 

خرابی کلید روشن خاموش از علل روشن نشدن کتری برقی

سومین مرحله برای اینکه بدانید چرا چای ساز روشن نمی شود؟ این است که کلیدی که بر روی دستگاه به منظور روشن و خاموش کردن آن تعبیه شده است را بررسی نمایید.

  • برای این کار می توانید ابتدا قاب دستگاه را از طریق پیچ هایی که با استفاده از آنها بسته شده است، باز کنید.
  • سپس کلید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند یا خیر.
  • اگر مشکلی در کلید وجود نداشته و اتصالات آن سالم باشند، باید سراغ مرحله بعدی بروید.
  • چنانچه مشاهده کردید که اتصالات و یا پایانه های آن دچار مشکل شده اند، باید آنها را برطرف نمایید.
  • در صورتی که مشکل در اتصالات کلید باشد، می توانید آنها را دوباره وصل نمایید، اما اگر پایانه های دچار ایراد شده اند، باید آنها را تعویض کنید.

 

اگر کلید روشن خاموش چایساز دلمونتی شما کار نمی کند و مانع از روشن شدن جایساز می شود، می توانید با انتقال آن به تعمیرگاه تخصصی تعمیرات چایساز دلمونتی به سادگی مشکل آن را رفع نمایید.

 

خراب شدن برد الکترونیکی از دلایل روشن نشدن چایساز

اگر بعد از اقداماتی که در بالا به آنها اشاره شد، دستگاه چای سازتان درست نشد، احتمال دیگری به جز خرابی برد الکترونیک آن وجود ندارد. این احتمال آخرین موردی است که باید نسبت به کنترل آن اقدام نمایید. برد الکترونیک دستگاه از مهم ترین اجزای این دستگاه است که عملکرد صحیح آن برق رسانی دقیق را بین قطعات دستگاه ممکن کرده و از این طریق می تواند عملکرد درست چای ساز را تضمین کند. اما خرابی و یا به وجود آمدن یک اشکال حتی به صورت جزئی می تواند این برق رسانی را مختل کرده و دلیل خرابی آن باشد. بررسی برد الکترونیک و تعمیر آن شاید پاسخ این سوال شما باشد که چرا چای ساز روشن نمی شود؟

 

برای عیب یابی چای ساز و بررسی برد الکترونیک آن کافی است محفظه آن را باز کنید و اتصالات موجود در این برد را بررسی نمایید. اما از آن جایی که این برد بسیار حساس می باشد و اتصالات آن دارای پیچیدگی فراوانی است، شاید بهتر باشد برای تعمیر این بخش، آن را به یک نمایندگی تعمیرات مجاز دستگاه چای ساز ببرید تا تکنسین های حاضر در آن، این برد را بررسی کنند و در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن نمایند. قطعات و لوازم یدکی چای ساز 

چگونه مشکل روشن نشدن چایساز را برطرف کنیم؟

چنانچه با مشکل کار نکردن چای ساز خود مواجه شده اید و هریک از دلایل بالا را نیز بررسی کرده اید، برای برطرف کردن ایراد دستگاه می توانید نکاتی که در ادامه آورده شده است را مدنظر قرار دهید:

  • برای بررسی دو شاخه چای ساز می توانید پیچی که در قسمت میانی تعبیه شده است را باز کرده و اتصالات را بررسی نمایید.
  • در برخی مواقع اتصالات قطع یا پاره می شود که در صورت خرابی اتصالات برق چای ساز باید آن ها را تعویض نمایید.
  • بهتر است جای گذاری صحیح قوری و کتری را نیز مورد بررسی قرار داده و از آن اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که مشکل دستگاه از کلید روشن و خاموش آن باشد، ایرادات چایساز مربوط به پایانه است و باید تعویض گردد.
  • چنانچه پس از عیب یابی دستگاه خود متوجه شدید که مشکل از ترموستات یا برد است، جهت تعمیر و رفع عیب این قطعات بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری از دلیل روشن نشدن چای ساز

نتیجه گیری از علت روشن نشدن چایساز به شرح زیر می باشد:

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام روشن کردن چای سازتان، ببینید که دستگاه کار نمی کند. اگر کمی درباره عیب یابی و تعمیر دستگاه های برقی سر رشته داشته باشید، ممکن است بتوانید دستگاه را عیب یابی کرده و شاید آن را تعمیر کنید. اما در بیشتر مواقع یا در این زمینه اطلاعاتی ندارید و یا ممکن است به جای تعمیر، بر خرابی آن هم بیافزایید. بهترین کار در این مواقع کمک گرفتن از یک تعمیرکار ماهر در یک نمایندگی مجاز تعمیرات می باشد. پیشنهاد ما به شما، اوژن سرویس ، نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است.

  • دسترسی به قطعات فابریک چای ساز خواهید داشت.
  • از افزایش طول عمر دستگاه خود خیال خود را راحت خواهید نمود.
  • امکان دسترسی به تعمیرکار چای ساز در محل را دارید.
  • برای خدمات صورت گرفته گارانتی دریافت می کنید.

این مرکز با بهره گیری از تکنسین هایی که دارای مهارت و دانش کافی برای تعمیرات دستگاه ها هستند و همچنین تعمیر دستگاه های معیوب با ارزانترین قیمت ها و همچنین با ارائه خدماتی چون تعمیر در محل، ارائه ضمانت نامه بعد از اتمام تعمیر دستگاه و … می تواند بهترین گزینه شما برای تعمیر چای ساز خود باشد.اوژن سرویس  بر خود می بالد که با سابقه ای درخشان و تکنسین هایی ماهر به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به ما مشتریان عزیز می باشد. برای درخواست تعمیرکار با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

قطعه کالا مرکز فروش لوازم یدکی چای ساز 

اوژن سرویس مرکز تعمیرات چای ساز 

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش