8 روش رسوب گیری و تمیر کردن چای ساز و کتری برقی

8 روش رسوب گیری و تمیر کردن چای ساز و کتری برقی

[caption id="attachment_1693" align="alignnone" width="300"]تعمیرگاه چایساز فلر تعمیرگاه چایساز  [/caption]

اگر از چای ساز برای تهیه چای در منزل استفاده می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که پس از مدتی استفاده از چای ساز، لایه ای از رسوبات روی دیواره چای ساز تشکیل می شود و در این صورت، باید چای ساز را تمیز کنید.

در هنگام مشاهده این رسوبات اولین کاری که باید انجام دهید، جرم گیری چای ساز است؛ زیرا این رسوبات به مرور زمان مشکلاتی از جمله کدر شدن آب جوش، تغییر رنگ چای، طعم بد چای و پایین آمدن کیفیت آب جوش از جمله این مشکلات است. بنابراین برای از بین بردن رسوبات چای ساز در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم روش های شستشوی کتری چای ساز و پاک کردن جرم چای ساز را برای شما شرح دهیم.

جرم گیری با سرکه

در قسمت قبل به مواد پاک کننده طبیعی که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند اشاره کردیم، یکی از این مواد پاک کننده طبیعی سرکه است. سعی کنید ماهی یکبار چای ساز را با سرکه جرم گیری کنید. کتری برقی و  چای ساز را برداشته و درون آن را با آب پر کنید، سعی کنید بیشتر گنجایش کتری چای ساز را با آب پر کنید. حالا باید سرکه سفید را درون آب بریزید. کتری را روی چای ساز قرار داده و دستگاه را روشن کنید. بگذارید دستگاه جوش بیاید و قل بزند. اجازه دهید این محلول چند ساعتی درون پارچ باقی بماند، سپس آن را خالی کنید.

سرکه خاصیت جرم زدایی دارد، اما ممکن است بوی آن روی کتری چای ساز باقی بماند، برای از بین بردن بوی سرکه بهتر است، پارچ دستگاه را به خوبی با آب بشوئید. اگر احساس می‌کنید هنوز املاح و رسوبی درون کتری چای ساز وجود دارد، بهتر است کتری را برداشته و نصف آن را با سرکه و باقی مانده آن را با آب معمولی پر کنید. کتری را برداشته و درون دستگاه چای ساز بگذارید. چای ساز را روشن کرده و بگذارید محلول داخل کتری به خوبی حرارت ببیند و داغ شود. بعد از خاموش شدن دستگاه اجازه دهید محلول برای مدتی درون پارچ باقی بماند، سپس آن را خالی کرده و دوباره با آب پر کنید.

کتری چای ساز را درون دستگاه گذاشته و آن را روشن کنید، در طی این فرایند آب داغ شده و به خوبی بدنه درونی کتری چای ساز را تمیز خواهد کرد. سپس دوباره کتری را خالی کرده و این فرایند را چندبار انجام دهید تا از رسوب گیری کتری چای ساز اطمینان حاصل کنید.

 

یکی از مواد پاک کننده طبیعی برای تمیز کردن چای ساز سرکه است، سرکه به راحتی چای ساز را رسوب زدایی می‌کند.

تمیز کردن کتری برقی و چای ساز با جوش شیرین

جرمگیری را با دوقاشق غذا خوری جوش شیرین نیز می توانید انجام دهید. بعد از اضافه کردن جوش شیرین دستگاه را روشن کنید تا آب به جوش بیاید . سپس اجازه دهید تا یک شبانه روز محلول جوش آمده آب و جوش شیرین در کتری چای ساز بماند. بعد از این عملیات آب تمیز در داخل دستگاه ریخته و بعد از یکبار جوش آمدن از کتری چای ساز استفاده کتید.

از بین بردن رسوب چای ساز با آبلیمو

لیموی طبیعی تنها برای مزه دار کردن غذا به کار نمی‌رود، این ماده غذایی خوشمزه، در نظافت به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی قوی شناخته می‌شود. در مقاله تمیز کردن قهوه ساز و رسوب زدایی اسپرسو ساز، به روش‌هایی برای تمیز کردن این دو دستگاه با لیمو اشاره کرده‌ایم.

برای از بین بردن رسوب چای ساز با لیمو، لازم نیست کاری سخت و دشوار انجام دهید. کافیست یک عدد لیموی طبیعی تهیه کرده و آن را از وسط نصف کنید. تکه نصف شده را برداشته و آن را دوباره به قطعات کوچک‍تر برش بزنید. کتری چای ساز را برداشته و آن را از آب پر کنید، تکه‌های برش زده لیمو را درون آب کتری بیاندازید. پارچ یا کتری چای ساز را درون دستگاه گذاشته و آن را روشن کنید و بگذارید آب به قل زدن بیافتد و حرارت آن بالا رود.

بعد از خاموش شدن چای ساز بگذارید محلول آب و لیمو، برای مدتی درون کتری باقی بماند. سپس محتویات کتری را خالی کرده و چندبار آن را آب بگردانید. حالا باید دوباره کتری را از آب پر کنید و درون چای ساز قرار دهید، دستگاه را روشن کرده و بگذارید، این بار آب معمولی درون پارچ بجوشد. برای از بین بردن رسوب چای ساز با لیمو، باید این کار را چندین بار انجام دهید تا به خوبی اثر رسوبات را از درون پارچ پاک کنید. لیمو تنها برای از بین بردن رسوب چای ساز موثر نیست بلکه، راهی برای رفع بوی بد چای ساز نیز هست.

 

برای از بین بردن رسوبات کتری چای ساز، مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و درون کتری چای ساز بریزید

تمیز کردن کفه چای ساز

برای تمیز کردن قسمت کفه یا سینی چای ساز بهتر است از آب گرم و یک ماده پاک کننده ملایم  استفاده کنید. ابتدا ماده تمیز کننده را روی اسفنج که با آب داغ مرطوب شده ریخته سپس بر روی لوازم جانبی چای ساز بکشید تا تمیز شود. هیچگاه مواد پاک کننده را مستقیم بر روی این لوازم نریزید. قبل از استفاده دوباره از چای ساز قطعات را کاملا خشک کنید. حتما دقت کنید قبل از شروع به تمیز کردن این قسمت، کفه را از برق جدا کرده باشید.

 

اجازه دهید محلول آب و لیموی طبیعی برای تاثیر بیشتر، مدتی در کتری چای ساز باقی بمانند

دلیل چربی بستن روی چایی ؛ تمیز کردن چای ساز فراموش نشود!

اولین دلیل اصلی چربی بستن روی چایی این است که قوری یا کتری و از همه مهم تر چای ساز شما بسیار کثیف و چرک آلود است. قبل از اینکه شروع به جوش آوردن آب کنید بهتر است که چای ساز خودتان را تمیز کنید و بعد از آب را تصیفه شده استفاده کنید. بعد از مدتی خواهید دید که هیچ گونه چربی روی چای شما نبسته است و از نوشیدن چای لذت خواهید برد. برای نوشیدن یک لیوان چای همین حالا اقدام کنید.

شیوه از بین بردن رسوب چایساز با استفاده از سیب ‌زمینی و زاج سفید

با استفاده از سیب زمینی و زاج سفید چگونه چایساز را جرمگیری کنیم؟

  • می توانید مقداری سیب زمینی را رنده کنید و در چای ساز بریزید.
  • سپس مقداری آب داخل چای ساز بریزید و بگذارید چای ساز به مدت نیم ساعت روشن بماند.
  • بعد از اتمام ساعت، زاج سفید را به چای ساز اضافه کنید.
  • بعد از نیم ساعت چای ساز را خالی کنید و آب داخل چای ساز را چند بار بجوشانید.

راهنمای استفاده از پوست هندوانه جهت جرمگیری چای ساز

در ادامه مقاله در مورد نظافت چای ساز به موضوع از بین بردن جرم کتری چای ساز می پردازیم. یکی از بهترین راه های تمیز کردن چای ساز این است که پوست هندوانه را با آب در چای ساز ریخته و به مدت نیم ساعت بجوشانید. با استفاده از این روش می توانید به راحتی ذرات موجود در چای ساز خود را جدا کرده و مانند روز اول آن را تمیز کنید.

نحوه جرم گیری چای ساز شیشه ای

از بین بردن جرم کتری شیشه ای با کتری های استیل کمی متفاوت است. زیرا جنس این کتری ها متفاوت است و باید با حساسیت بیشتری تمیز شوند. آنچه تکنسین اوژن سرویس در مورد رسوب زدایی چای ساز شیشه ای می گوید به شرح زیر است:

  • ابتدا چای را از چای ساز شیشه ای خالی کنید.
  • کتری را با استفاده از یک اسفنج نرم و آب نسبتا داغ تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن قسمت بیرونی چای ساز بهتر است از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید.
  • استفاده از پارچه های ضخیم، سیمی و ساینده به بدنه چای ساز آسیب می رساند.
  • برای تمیز کردن می توانید از آب و صابون استفاده کنید.

 

در ضمن همواره می توانید برای رسوبگیری چای ساز و کتری برقی و تعمیر چای ساز و تعمیر کتری برقی خود خود به اوژن سرویس مراجه کنید و قطعات چای ساز را از قطعه کالا تهیه کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش